სასწავლო პროექტის გეგმის
შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ლელა ჭაბუკიანი
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
სოფელ ჩხუტელის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
ლაჯანურჰესი და ლეჩხუმი
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ჩვენ
გადავწყვიტეთ შეგვესწავლა ლაჯანურჰესის მუშაობის საფუძველზე წყლის მექანიკური ენერგიის ელექტროენერგიად გარდაქმნის პროცესი.
|
||
საგანი
|
||
ფიზიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
მერვე
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
14 დღე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ფიზ.VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია
ენერგიის ფორმების და წყაროების შესახებ მსჯელობა.
1.განასხვავებს ენერგიის ფორმებს და
ჩამოთვლის მათი გამოყენების მაგალითებს
2.ჩამოთვლის ენერგიის ერთი ფორმიდან
მეორეში გარდაქმნის მაგალითებს(ჰიდროელექტროსადგური; წყლის მექანიკური
ენერგია-ელექტრული ენერგია-სინათლის(ნათურა), მექანიკური(ძრავა) ან სითბური
ენერგია (ელექტროგამათბობელი)
3. ადარებს ერთმანეთს ენერგიის
განახლებად და არაგანახლებად წყაროებს, მსჯელობს მათ დადებით და უარყოფით
მხარეებზე.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეები შექმნიან კედლის გაზეთს
,ფოტოალბომს, ბროშურას,ბლოგს, რომელზეც განათავსებენ ინფორმაციას. დაბეჭდავენ
საინფორმაციო ბუკლეტებს. მოსწავლეებს განუვითარდებათ 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
. პროექტის მეშვეობით შესაძლებელი იქნება
ფართო საზოგადოება გაეცნოს ლაჯანურჰესის დიდ მნიშვნელობას და ასევე მის უარყოფით გავლენას ლეჩხუმისათვის.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1.რისთვის მოიხმართ წყალს ოჯახში?
2.გინახავთ თუ არა წყლის წისქვილი?
3.უკავშირდება თუ არა დოლაბის ბრუნვა წყლის ძალას?
4.ხართ თუ არა ელექტროენერგიის მომხმარებელი?
5.გსმენიათ თუ არა ლაჯანურჰესის შესახებ?
|
|
თემატური კითხვები
|
6. რა იცით
წყლის ენერგიის შესახებ?
7.ენერგიის
რომელი წყაროები იცით?
8. რომელ ენერგიაზე მუშაობს ტელევიზორი და კომპიუტერი?
9.როგორ მიიღება
ელექტროენერგია?
10. რა სახის
ენერგიად გარდაიქმნება ელექტროენერგია ელექტრო ხელსაწყოებში?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
11. ენერგიის
რომელი ფორმები იცით?
12.ჰიდროელექტროსადგურებში
რომელი ენერგია გადაიქცევა ელექტროენერგიად?
13.რა
რაოდენობის ენერგიას გამოიმუშავებს ლაჯანურჰესი?
14. თქვენი
აზრით რა დადებით როლს ასრულებს ლეჩხუმისათვის ლაჯანურჰესი?
15. აქვს თუ არა
ლაჯანურჰესს უარყოფითი გავლენა ლეჩხუმის გეოგრაფიულ არეალზე?
|
|
შეფასების გეგმა
|
|||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
პროექტის დაწყებამდე კლასში გამოვიყენებ შეფასების
ინსტრუმენტებს: დისკუსიას,ურთიერთშეფასების სქემას, და „ვიცი,მინდა ვიცოდე და
ვისწავლე“,რომლითაც შევამოწმებ მოსწავლეთა წინარე ცოდნას,21-ე საუკუნის უნარ
-ჩვევების წინასწარ შეფასებას, დავადგენ
მოსწავლეთა მცდარ შეხედულებებს.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები გააკეთებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს.
უპასუხებენ თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს. აწარმოებენ კვლევისა და
პრეზენტაციის ჩეკლისტებს.
შეფასების ეს ინსტრუმენტები დაეხმარება სწავლის
პროცესის გაანალიზებაში, თვითმონიტორინგში,თანამშრომლობით
სწავლებაში.
პროექტის
დასრულების შემდეგ გამოვიყენებ საგაზეთო რუბრიკას, ისევ გამოვიყენებ სქემას
„ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“; რეფლექსიას, ეს ინსტრუმენტები მოსწავლეებს
დაეხმარება
მასალის გაგებისა და უნარ-ჩვევების ხარისხის
შემოწმებაში.ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან შესაბამის თვითშეფასებაში.
|
სხვა
საკითხები
|
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
კომპიუტერთა
მუშაობის უნარ-ჩვევები, პროგრამა
„ვორდის“ მოხმარების საბაზისო უნარ-ჩვევები.
|
სასწავლო
პროცედურები
|
შევკრებ მოსწავლეებს,გავაცნობ შეკრების
მიზეზს და შემთხვევითი შერჩევის გზით შევქმნი წყვილებს. კერძოდ დავჭრი ღია
ბარათებს რომელთა დაწყვილების საფუძველზე შეიქმნება ჯგუფები. ამავე მეთოდით
ავირჩევ ჯგუფის ხელმძღვანელებს.
იმისათვის ,რომ ბავშვების გონება მივმართო
კონკრეტული პრობლემისაკენ და თემის სათაურის შესარჩევად პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე მოვაწყობ
დისკუსიას. სადისკუსიო თემასთან დაკავშირებით
დავსვამ ზოგად კითხვებს.ეს კითხვები აზროვნების წამახალისებელი შეკითხვებია,
კითხვები დაეხმარება მოსწავლეებს
გამოთქვან თავისი აზრი.იდეები.მოხდება შეხედულებების ურთიერთგაცვლა.
დისკუსიის გარდა გამოვიყენებ
ურთიერთშეფასებისა და „ვიცი,მინდა ვიცოდე და ვისწავლე“ს სქემებს.შეფასების ეს
ინსტრუმენტები ხელს უწყობს მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გამოვლენას, 21-ე საუკუნის
უნარ-ჩვევების წინასწარ შეფასებას და მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების წინასწარ
დადგენას.
მოსწავლეები ირჩევენ თემის სათაურს „ლაჯანურჰესი
და ლეჩხუმი“.თემის სათაურის შერჩევის შემდეგ მოსწავლეები იმსჯელებენ .
გამოიკვეთა პრობლემა , კერძოდ ლაჯანურჰესის მნიშვნელობა ლეჩხუმისთვის და ჰესის მუშაობით გამოწვეული გვერდითი
მოვლენები რაც უარყოფითად აისახა ლეჩხუმის ლანშაფტზე.მაგ. ახალი მეწყრული
ზონების წარმოქმნა; ნიადაგის ეროზია და ასე შემდეგ.
ჯგუფებს ცალ-ცალკე დავავალებებს
შექმნან ბროშურა, გაზეთი და ბუკლეტი. ვაძლევ
დროს სამ დღეს , რათა მოამზადონ
შესაბამისი სტატიები, მოიპოვონ ინფორმაცია. შემდეგ მოსწავლეები ეცნობიან და
აფასებენ თავიანთ ნაშრომს და ფართო
მასების ინფორმირებს მიზნით დაარიგებენ
პედაგოგებში, მშობლებში, გამგეობის თანამშღომლებში.
როცა მოსწავლეები შეასრულებენ პირველი ეტაპის
სამუშაოს დავშლი ძველ ჯგუფებს,შევცვლი
ხელმძღვანელებს ისევ შემთხვევითი არჩევის გზით, რომელიც უკვე აღვწერე. ეს მეთოდი
დაეხმარება მოსწავლეებს ისწავლონ ხელმძღვანელობა, გაიაზროს პასუხისმგებლობა
ჯგუფის სხვა წევრების წინაშე, ისწავლოს გუნდური მუშაობა.
პროექტზე მუშაობის დაწყებისას ჯგუფის წევრებს შორის ვანაწილებ
დავალებებს, ჯგუფის ხელმძღვანელებს
ელექტრონული ვერსიით გადავუგზავნი თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს,
ხელმძღვანელები კითხვებს გააცნობენ ჯგუფის წევრებს.
ჯგუფებს შორის ვანაწილებ დავალებებს: ერთი ჯგუფი იმუშავებს თეორიული მასალის
მოპოვებაზე, ინტერნეტსა და სხვადასხვა
ლიტერატურაში,, მოიპოვებენ ინფორმაციას რომელ წელს აშენდა ლაჯანურჰესი, , რა
სიძლავრისაა ის, , რა გავლენა აქვს მას
ცაგერის რაიონის ეკონომიკაზე.
მეორე ჯგუფს დავავალებ გამოიკვლიოს
ლაჯანურჰესის უარყოფითი გავლენა
ლეჩხუმის ლანდშაფტზე’.
აწარმოებს მონიტორინგს ჰესის თანამშრომლებს
შორის, იმ პროფესიული უნარ-ჩვევების
შესახებ რაც უნდა ახასიათებდეს ენერგეტიკის დარგის სპეციალისტს.
მოსწავლეები პროექზე მუშაობისას პასუხობენ
თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებს,რომლებიც ჩაწერილი გვაქვს სპეციალურ ჟურნალში,
.აკეთებენ ჩანაწერებს კვლევის დროს .
მოსწავლეები აკეთებენ კვლევისა და
პრეზენტაციის ჩეკლისტებს..შეფასების ეს ინსტრუმენტები ეხმარება მოსწავლეებს სწავლის პროცესის
გაანალიზებაში., თვითმონიტორინგში, თანამშრომლობით სწავლებაში.
პროექზე მუშაობის დასრულების შემდეგ მოსწავლეები
აკეთებენ საგაზეთო რუბრიკას; ვიყენებ რეფლექსიას, ისევ ვიყენებ სქემას „ვიცი , მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“,
რომელშიც გაწერილი მაქვს თემატური და შინაარსობრივი კითხვები ,ეს სქემა გაკეთებული
მაქვს ინდივიდუალურად თითოეულ მოსწავლეზე. მოსწავლეები ნათლად დაინახავენ რა
ისწავლეს, შეაფასებენ ერთმანეთს. ამ
შეფასებების ინსტრუმენტების
მიზანია მასალის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმება. მოსწავლეთა ცოდნის თანხვედრა
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლე ს მივცემ მისი
შესაძლებლობებისა და უნარ-ჩვევების შესაბამის
დავალებებს. გამოიყენებენ ადაპტირებულ აღჭურვილობებს და პროგრამებს
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
რამშობლიურ ენაზე მოსაუბრე
მოსწავლეები ინფორმაციის მოიპოვებენ
მშობლიურ ენაზე, ; გამოიყენებენ ტექსტებს გრაფიკული გამოსახულებით; ორენოვან გამოსახულებებს და თაარგმნის
პროგრამებს
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეებს მივცემ საშუალებას იმუშაონ ცოდნის წარმოჩენის
განსხვავებული მეთოდებით. მაგალითად რთული დავალებები; სიღრმისეული კვლევა; ღია
დავალებები და პროექტები
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий